Retour procedure
Natuurlijk wilt u het liever voorkomen, maar het kan zo zijn dat er iets mankeert aan het bestelde product of niet tevreden bent over de kwaliteit of de vorm van de lingerie. Vanaf dan gaat de retourprocedure van start en die is bij de meeste lingerieaanbieders vergelijkbaar.
Als de lingerie niet voldoet aan de vooraf verwachte en gestelde eisen is het mogelijk om het product bij de lingerieaanbieder tot 14 dagen na de aankoop te retourneren. Het is verstandig om bij de aankoop dus een bewijs van de desbetreffende aankoop te kopiëren, zodat u niet voor verrassingen komt te staan bij het retourproces. De meeste aanbieders geven ook aan de pakbon bij te voegen als het product wordt teruggestuurd.
Wat is belangrijk?
Bij het retourneren is het altijd belangrijk om de richtlijnen voor verzending na te checken bij de desbetreffende lingerieaanbieder. Sommige aanbieders bieden je de optie om uw aankoopbedrag terug te retourneren op de store account waar u de lingerie gekocht hebt. Zo wordt u als het ware 'gedwongen' om wederom iets te kopen bij deze aanbieder. U kunt van te voren aangeven of u dit wel of niet wenst.
Ook belangrijk om te weten is dat u alle voorwaarden kent en of u het eventuele retourformulier zo volledig mogelijk hebt ingevuld. Vaak komt het ook voor dat u iets niet meer kan retourneren als het eenmaal een keer gedragen is en dit ook aantoonbaar is door de lingerieaanbieder.